هر تراکنش، 10% شارژ کیف پول!

دکوراسیون فیروزه ای با دست‌ساخته‌های ایرانی

دکوراسیون فیروزه ای

محیط اطراف تاثیر مستقیمی بر خلق‌وخوی ما دارد؛ باور نمی‌کنید؟ برای چند دقیقه چشمان خود را ببندید و تصور کنید در مکانی قدم می‌زنید که پر از وسایل مختلف و غیرکاربردی است، تمامی وسایل بدون هیچ نظم و چیدمان خاصی کنار یکدیگر گذاشته‌ شده‌اند و هیچ تناسبی میانشان وجود ندارد. در چنین فضایی چه احساسی خواهید داشت؟

حال تصور کنید در همان مکان نشسته‌اید و با حداقل وسایل تزیین شده است؛ اما هارمونی رنگی و محل قرارگیری هر وسیله به‌قدری درست انتخاب شده که به‌هیچ عنوان متوجه خلاء فضا نخواهید شد. در محیط اول پس از مدتی دچار آشفتگی، سردرگمی و عصبی می‌شوید و در محیط دوم آرامش، شادابی و حال بهتری تجربه می‌کنید.

در طراحی دکوراسیون داخلی از سبک‌های متعددی پیروی می‌شود که هرکدام خصیصه‌های ویژه‌ای دارند و برای چیدمان یک فضا مورداستفاده قرار می‌گیرد. وسایل و اکسسوری های موردنیاز هر فضا نیز متناسبت با روش مدنظر طراح داخلی انتخاب می‌شود.

یکی از اقلام پرکاربرد در تزیین خانه و محل کار استفاده از صنایع دستی است تا روح و جلوه‌ای منحصربه‌فرد به محیط ببخشد. درمیان صنایع دستی، ظروف فیروزه کوب، قلمزنی، خاتم و مینا طرفداران را بیشتری را به سوی خود جذب کرده و تنوع تولیدات این هنرها نیز دست افراد را برای انتخاب عنصری دکوراتیو باز گذاشته است.

دکوراسیون فیروزه‌ای

دکوراسیون فیروزه ای با دست‌ساخته‌هایی از سنگ فیروزه‌

فیروزه‌ای رنگی از طیف رنگ‌های آبی است که القاکننده سکوت، سبکبالی و آرامش است. این رنگ نویدبخش یک فضای صمیمی و دوستانه و ایجاد ارتباطی قوی بین افراد به‌شمار می‌رود. طراحی یک دکوراسیون فیروزه ای باعث حفظ تعادل درونی افراد شده و مانع از تاثیر عوامل استرس‌زا بر روحیه آن‌ها می‌شود.

متخصصان رنگ‌شناسی، آبی را نمادی از پاکی، صلح و آرامش می‌دانند. اگر به‌دنبال هدیه‌ای شکیل و نمادینه هستید، خرید اکسسوری‌های آبی رنگ می‌تواند شما را به هدفتان نزدیک کند. طیف‌های مختلف آبی، احساسات متفاوتی را در انسان برمی‌انگیزد؛ اما دو رنگ آبی فیروزه ای و آبی لاجوردی پرکاربردترین آبی‌های دنیاست.

وجود رنگ آبی در فضا به بهبود تنفس، کاهش اضطراب و از بین بردن تنش‌ها کمک شایانی می‌کند؛ همین امر باعث شده طراحان دکوراسیون در چیدمان محیط حتماً یک عنصر آبی‌رنگ را به کار ببرند.

اگر از سبک دکوراسیون داخلی ایرانی، کلاسیک، هنر و صنایع دستی، ویکتوریایی و مدرن در چیدمان محیط پیروی می‌کنید یکی از انتخاب‌های شما می‌تواند از میان دست‌ساخته‌های هنری باشد.

از سوی دیگر فیروزه‌ای در طراحی‌های مدرن و پست مدرن کاربرد بالایی دارد و به دلیل برخورداری از طیفی وسیع از انواع سایه‌های روشن و تیره، می‌توان آن‌ها را با رنگ‌های مختلفی ترکیب کرد.

این رنگ به‌عنوان یک رنگ سلطنتی در دکوراسیون های کلاسیک و سنتی نیز کاربرد دارد و با آیتم‌هایی فیروزه ای می‌توان یک ترکیب تماشایی از ظرافت و هنر ایرانی را در طراحی چیدمان فضای داخلی ساختمان‌ها به کار گرفت. شما می‌توانید با خرید صنایع دستی آقاجانی لذتی جدید از زیبایی دکوراسیون یک منزل ایرانی را تجربه کنید.

فیروزه کوبی از صنایع دستی ارزشمند، گران‌قیمت و لوکس به شمار می‌رود. افراد هوشمند برای اینکه محیط اطرافشان را متفاوت‌تر و لاکچری نشان دهند از محصولاتی که با هنر دست و سنگ‌های گران‌بها تهیه شده باشد، استفاده می‌کنند.

دست‌ساخته‌های فیروزه کوب از معدود هنرهایی است که می‌توان آن را هم نمادی از اصالت، فرهنگ و ذوق‌وقریحه ایرانیان نامید، هم اکسسوری مدرن و فاخری که در تمامی فضاهای خانه و محیط‌های تجاری قابلیت استفاده دارد.

تنوع کم‌نظیر محصولات فیروزه کوب این فرصت را در فراهم می‌کند تا بتوانید هر وسیله را در جای مناسب خودش قرار دهید؛ برای اینکه دیدگاه بهتری برای انتخاب نوع محصول فیروزه کوب داشته باشید در ادامه این نوشتار همراه ما باشید.

از آنجایی که محصولات فیروزه کوب موجود در بازار درجه یک،دو و سه هستند و برخی فروشندگان محصولات تقلبی را به جای فیروزه کوب اصل می‌فروشند، برای تشخیص درجه کیفی محصولات قبل از خرید حتماً مقاله «ترفندهای تشخیص فیروزه کوبی اصل از تقلبی» را مطالعه نمایید.

تابلوی نقاشی دکوراسیون منزل خود را با فیروزه ای رنگ کنید

رنگ‌ها عنصر اصلی زیبایی دکوراسیون هستند و با القای حسی مشخص بیانگر حالات و ویژگی‌های کلی طرح و معماری ساختمان‌ها می‌باشند. استفاده از رنگ‌های سرد به دلیل خاصیت آرامش‌بخشی که دارند، مورد استقبال بسیار از طراحان است. از سوی دیگر تلفیق معماری مدرن با آیتم‌های دکوراسیون‌های سنتی ایرانی، ظرافت منحصربه‌فردی را به طراحی چیدمان داخلی می‌بخشد.

بسیاری از طراحان با استفاده از کاربردهای صنایع دستی ایرانی با رنگ فیروزه‌ای، شیک‌ترین و زیباترین طرح‌ها را برای خانه‌ها و مراکز اداری طراحی می‌کنند. بر همین اساس در این مطلب از سایت مجموعه صنایع دستی آقاجانی به آیتم‌های اصلی دکوراسیون فیروزه ای برای افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

آیتم‌هایی به رنگ فیروزه ای که کاربرد بالایی در دکوراسیون دارند

برای چیدمان دکوراسیون فیروزه ای آیتم‌های بی‌شماری را می‌توان استفاده کرد. این آیتم‌ها متناسب با طرح و سبک دکوراسیون داخلی و بر اساس سلایق افراد تعیین می‌شوند. کاربرد بالای رنگ فیروزه ای در چیدمان‌های سنتی و مدرن باعث شده است تا طراحان خلاق، دکوراسیون‌هایی دو بعدی و تلفیقی را طراحی کنند.

در ادامه به مهم‌ترین آیتم‌های رنگ فیروزه ای می‌پردازیم که کاربرد بالایی در انواع سبک‌های دکوراسیون دارند.

فرش و قالی فیروزه ای

از مهم‌ترین آیتم‌های دکوراسیون داخلی، فرش‌ها هستند که جلوه اصلی و زیبایی چیدمان خانه‌ها به آن‌ها بستگی دارد. فرش‌های فیروزه‌ای در انواع مدل‌های ماشینی و دست‌بافت در دسترس هستند و می‌توان آن‌ها را در پذیرایی‌ها، آشپزخانه، تراس و بالکن، اتاق‌خواب‌ها و سایر نقاط دلخواه استفاده کرد.

برای انتخاب فرش و قالی برای یک دکوراسیون فیروزه‌ای باید به بافت شهری، رنگ سایر آیتم‌های چیدمان دکوراسیون داخلی و طرح و نقش آن نیز توجه داشت.

شما می‌توانید برای دکوراسیون داخلی خود از انواع فرش‌های ایرانی زیر استفاده کنید:

  • فرش تبریز
  • فرش مشهد
  • فرش اصفهان
  • فرش کرمان
  • فرش بختیاری

مبلمان فیروزه‌ای

کاربرد بالای مبلمان در طراحی چیدمان دکوراسیون خانه‌ها، این آیتم را به یکی از اصلی‌ترین آیتم‌های چیدمان داخلی تبدیل کرده است. مبل‌ها در انواع راحتی‌ها، کاناپه‌ها و مبلمان سلطنتی تولید می‌شوند که می‌توانید متناسب با سبک دکوراسیون خود از آن‌ها استفاده کنید.

ترکیب مبلمان سلطنتی با پشتی‌ها، کوسن‌ها و المان‌های صنایع دستی با طیفی از رنگ‌های فیروزه‌ای سبکی پست مدرن را برای دکوراسیون فیروزه ای شما به وجود می‌آورد.

شما می‌توانید در کنار مبلمان و برای افزایش زیبایی و مشخص‌کردن نقاط کانونی دکوراسیون از انواع میزها و عسلی‌هایی استفاده کنید که بر روی آن‌ها نمادی از صنایع دستی ایران قرار داشته باشد.

استفاده از آجیل‌خوری‌ها، شکلات خوری‌ها، قندان، کشکول، شیرینی‌خوری و گلدان‌های فیروزه‌کوبی شده، بیشترین زیبایی را برای چیدمان شما به همراه دارند. برای خرید بهترین صنایع دستی کاربردی در چیدمان داخلی می‌توانید از فروشگاه آقاجانی کمک بگیرید.

آینه قلم‌زنی به رنگ‌ فیروزه‌ای

آینه‌ها یک آیتم کاربردی و مهم در دکوراسیون فیروزه ای شما هستند که با بزرگ نشان دادن فضا، افزایش نور محیط و افزایش ارتفاع محیط، در انواع سبک‌های مدرن و کلاسیک چیدمان داخلی کاربرد بالایی دارند.

برای استفاده از آینه‌های فیروزه‌ای هیچ مانعی وجود ندارد. این آیتم‌ها در نقطه کانونی پذیرایی‌ها، داخل سرویس‌های بهداشتی و حمام و اتاق‌خواب‌ها یک المان مهم در دکوراسیون داخلی هستند.

شما می‌توانید برای افزایش زیبایی و تناسب بیشتر آینه‌ها با سایر آیتم‌ها و رنگ‌بندی‌های آن‌ها، از تنگ‌های فیروزه کوبی، جعبه‌های دستمال فیروزه کوبی شده و گلدان‌های فیروزه‌ای استفاده کنید. تمام انواع محصولات فیروزه ای برای استفاده در چیدمان داخلی برای شما در فروشگاه آقاجانی در دسترس هستند.

سماور فیروزه کوبی؛ آیتمی برای تکمیل زیبایی آشپزخانه‌ها

توجه به فضاهای کوچک‌تر خانه‌ها مانند آشپزخانه، طراحی زیبایی منازل مسکونی را کامل می‌کند. آیتم‌های فراوانی برای تزئین و چیدمان دکوراسیون در آشپزخانه به کار می‌روند که سماور یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. استفاده از سماورهای فیروزه کوبی شده در کنار رنگ‌بندی‌های تک‌رنگ، یا چند رنگ آشپزخانه‌ها تلفیقی از سنت و مدرنیته را به شما هدیه می‌دهد.

جلوه خاصی که سماورهای فیروزه‌کوبی به دکوراسیون فیروزه‌ای خانه‌ها می‌دهند، باعث شده تا این آیتم‌ها عنصر اصلی تمام طراحان برای طراحی‌های خانه‌ها به سبک چیدمان سنتی خانه‌های روستایی باشد.

همچنین شما می‌توانید برای افزایش زیبایی منزل خود، در کنار سماور از انواع آیتم‌های مکمل مانند قندان، سنبلدان، سینی و سرویس چای‌خوری فیروزه کوبی استفاده کنید. در این زمینه، فروشگاه آقاجانی هر آن چه را که نیاز داشته باشید، به شما عرضه می‌کند.

دکوراسیون فیروزه ای

  • پذیرایی یا لابی:

پذیرایی چشمگیرترین قسمت خانه و لابی بخش مهم مراکز تجاری و هتل‌هاست. اکثر افراد برای تزیین این فضا به سراغ اکسسوری های مختلفی همچون ظروف، مجسمه، قاب، گلدان و غیره می‌روند. ابعاد و طرح‌های متفاوت صنایع دستی فیروزه کوب قدرت انتخاب شما را بالا می‌برد؛ برای مثال می‌توانید از یگ گلدان فیروزه‌کوب برای روی میز پذیرایی استفاده کنید یا بشقاب و کاسه فیروزه‌کوب را داخل بوفه و دکور قرار دهید.

در میان ظروف فیروزه کوب برخی از آن‌ها مانند قوری و سماور صرفاً جنبه تزیینی دارد؛ اما برخی دیگر مثل شکلات‌خوری، آجیل‌خوری، کشکول و سنگاب کاربرد مصرفی نیز دارند. این محصولات را می‌توانید در مجالس خود استفاده کنید.

  • راهروی ورودی:

در زمان ورود به خانه یا ساختمان اداری، اولین چیزی که چشمتان به آن می‌خورد، دیدگاه شما را نسبت به سلیقه و منش افراد آنجا مشخص می‌کند. چه بهتر که این موقعیت حساس را با وسایلی تزیین کنید که هنرمندانه و خلاقانه ساخته شده باشند.

با گذاشتن آینه و شمعدان در پذیرایی یا ورودی خانه به‌راحتی چشمان هرکسی که وارد خانه شما می‌شود را خیره نگه‌ دارید. این دو عنصر دکوراتیو برای چیدمان خانه مخصوصاً برای تازه عروس‌ها انتخابی بسیار خوبی است.

  • آشپزخانه:

گلدان‌های کوچک همیشه طرفداران خاص خود را داشته است. می‌توانید این محصول را روی میز نهارخوری خود بگذارید تا هنگام سرو غذا هم لذت بصری ببرید هم روحتان با ذوق ایرانی آمیخته شود.

سرویس گالش فیروزه کوب نیز یکی دیگر از اکسسوری های قابل استفاده در آشپزخانه است که کاربرد مصرفی نیز دارد. پذیرایی از مهمان‌ها و نوشیدن چای با سرویس چای‌خوری فیروزه کوب آقاجانی لذتی وصف‌نشدنی دارد.

برای داشتن خانه‌ای خوش‌سیما با دکوراسیون فیروزه ای می‌توانید از محصولات فیروزه‌کوب موجود در فروشگاه اینترنتی صنایع دستی آقاجانی دیدن کنید.

از میان صدها اکسسوری اصیل و دکوراتیوهای مدرنی که با دستان هنرمند صنعتگران اصفهانی ساخته شده‌اند، محصولی که با سلیقه و دکوراسیون مدنظرتان همخوانی بیشتری دارد را خریداری نمایید.

سوالات متداول

رنگ فیروزه ای چه کاربردی در دکوراسیون داخلی دارد؟

این رنگ باعث القای آرامش می‌شود و با طیف متنوعی از رنگ‌ها قابلیت ترکیب شدن دارد.

آیا می‌توان در دکوراسیون فیروزه ای مدرن از المان‌های صنایع دستی ایرانی استفاده کرد؟

بله. به‌کارگیری المان‌های سنتی ایرانی در کنار چیدمان مدرن، جلوه‌ای از طراحی پست مدرن را برای شما به وجود می‌آورد.

آیا در دکوراسیون‌های فیروزه ای رنگ‌بندی سایر آیتم‌ها اهمیت دارد؟

بله. بهترین دکوراسیون‌های فیروزه ای تناسب بالایی با طرح، نقش و رنگ سایر آیتم‌های چیدمان داخلی خانه‌ها دارند.

تجربه‌ای از یک دکوراسیون خلاقانه با صنایع دستی مجموعه آقاجانی

شرکت صنایع دستی آقاجانی یک فروشگاه بزرگ در زمینه فروش انواع صنایع دستی ایرانی است که طیف وسیعی از محصولات فیروزه کوبی، نقره فیروزه و خاتم کاری را به فروش می‌رساند.

مجموعه ما با دارا بودن بزرگ‌ترین خط تولید محصولات فیروزه کوبی خاورمیانه، نفیس‌ترین و لوکس ‌ترین آیتم‌های چیدمان دکوراسیون داخلی مانند نقره فیروزه را به شما عرضه می‌کند. شما می‌توانید برای خرید انواع صنایع دستی باکیفیت و متنوع ایرانی به رنگ فیروزه‌ ای، از طریق سایت ما اقدام کنید.

جدیدترین محصولات

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من