هر تراکنش، 10% شارژ کیف پول!

این سوغاتی ها را یادگاری از اصفهان با خود ببرید!

سوغات اصفهان

اصفهان، شهر رمز و رازها است؛ جایی که در کوچه پس کوچه های تاریخ قدم می گذارید. شهر گنبدهای فیروزه ای، داستانی از عشق و هنر بیان می کند که این موضوع در بازارهای این شهر با معماری زیبا و قلم زنی بی نظیر دیده می شود.

از طرفی با خرید صنایع دستی اصفهان، به دنیایی از نقش و نگار سفر می کنید که می توانید تکه ای از عشق و ظرافت هنرمندان ایرانی را با خود به خانه ببرید.

این ظروف دست ساز، هدایای نفیس و ارزشمندی هستند که خاطره سفر شما به اصفهان را برای همیشه زنده نگه می دارند.

برای آشنایی با سوغات اصفهان، با ما همراه باشید.

چرا توریست ها به صنایع دستی علاقه زیادی دارند؟

اغلب توریست هایی که بلیط سفر به اصفهان می گیرند، برای بازدید از صنایع دستی این شهر می آیند. در واقع یک هنر قدیمی مثل خاتم کاری یا یک هنر دستی مثل قلم زنی، فیروزه کوبی، مینا کاری، مس گری، حس و حال خاطرات گذشته ایران و ایرانی را زنده نگه می دارد.

توریست ها به این 3 دلیل به صنایع دستی علاقه زیادی دارند:

  1. نمادی از فرهنگ و هنر: داستانی در پس هر یک از دست سازه های هنری پنهان است که با خرید آن ها می توانید با ارزش ها و باورهای قومیت گذشته بیشتر آشنا شوید.
  2. کیفیت بالا و تنوع زیاد: این اقلام هنری، تنوع بسیار بالایی دارند که زیر ساخت آن ها، از مواد اولیه با کیفیت است. بنابراین ایده فوق العاده ای به عنوان یادگاری هستند. ظروف سفالی، چوبی، منبت کاری، مس گری و پارچه های بافته شده یا گلدوزی ها، برخی از سوغاتی های دکوراتیو و ایده کادویی خاص هستند که جلوه خاصی به بازارهای اصفهان داده اند.
  3. دکوراتیو و کاربردی: در گذشته از ظروف هنری برای تزیین دکور خانه ها یا سازمان ها استفاده می شد. اما در جوامع امروزی در کنار سایر ایده های چیدمانه، نقش پر رنگ تری پیدا کرده اند. از طرفی با این دست سازه های شیک و خاص، پذیرایی ها و دورهمی ها، به سمت و سوی دیگری رفته اند.

با ظروف پذیرایی ترند، دکوراسیونی به سبک خانه های ایرانی داشته باشید.

اصفهان به صنایع دستی هاش معروفه؛ راهنمای خرید سوغات اصفهان

اغلب خانواده ها، اواخر اسفند ماه هر سال، برای سفر نوروزی آماده می شوند. اصفهان، به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر، یکی از شهرهایی است که بلا استثنا میزبان مسافران در این ایام است. در واقع جاذبه های گردشگری و صنایع دستی آن باعث شده اند که از سایر شهر های ایران و جهان، مهمان های زیادی داشته باشد.

اصفهان، شهر شیرینی ها؛ دوستداران خوشمزه جات بخوانند😍

گز، سوهان و خوراکی های سنتی اصفهان، لحظه های گشت و گذار در بازار را به کامتان شیرین تر می کنند. حتی می توانید به عنوان سوغاتی از آن ها برای هدیه ای از نصف جهان استفاده کنید و به عزیزانتان هدیه دهید. با این کار آن ها را به لحظات دلنشینی می برید که در سفر تجربه کرده اید.

گز و پولکی، کنار چایی خیلی می چسبه🤗

سوهان عسلی، گز آردی، لقمه ای، سکه ای و انگشت پیچ، برخی از خوراکی های متنوع اصفهانی ها است که ترکیب آن با مغزیجاتی مثل پسته، حس بی نظیری به شما می دهد. جالب است بدانید که هنر قنادی های ایرانی با هر سلیقه و ذائقه ای سازگاری دارد.

خوردن چایی با گز و پولکی در لحظه های مختلف، طعم و عطر دیگری دارد. مثلا در روزهای زمستانی، چایی لب سوز با این شیرینی ها، دلچسب تر می شود. حتی می توانید در ایام بهاری با پولکی از مهمانانتان میزبانی کنید تا دورهمی ها خاص تر شوند.

اگر زمانی از دل فرهنگ و هنر ایرانی گذر کردید، در کنار سوغاتی های دیگر، این خوراکی ها را فراموش نکنید:

  • پولکی؛ ترد و خوش طعم
  • گز، سوغاتی پر مغز و خوشمزه
  • دوغ و گوشفیل، تجربه طعمی متفاوت
  • شاخه نبات، یک سوغاتی شیرین اصیل
  • سوهان عسلی، با طعم ناب شهد و گلاب

لهجه شیرین، کام شیرین و بازدید از صنایع دستی لوکس

خرید سوغاتی در بازارهای اصفهان، شور و شوق خاصی دارد. یعنی علاوه بر خوراکی ها و تنقلات خوشمزه، مغازه های رنگارنگی را می بینید که با صنایع دستی مختلف تزیین شده اند.

بازار مسگرها، یکی از زیباترین مکان های میدان شاه است. با ورود به این محوطه، صدای قلم زنان بر روی ظروف مسی را می شنوید. در واقع دیوار به دیوار بازار مسگرها، محصولات سنتی مختلفی را می بینید که با چیدمان خاصی به نمایش گذاشته شده اند.

حتی صحبت مغازه داران با لهجه شیرین اصفهانی و استقبال آن ها از مسافران و توریست ها، محیط آن جا را دل انگیزتر و جذاب تر کرده است.

کمی آن طرف تر می توانید با خرید بلیط، از عمارت زیبای عالی قاپو یا مسجد شیخ لطف الله دیدن کنید.

البته با قدم زدن در هر نقطه از میدان شاه، آثار هنری متنوع و لوکسی را می بینید که باعث می شوند از خرید کردن و مهم تر از آن گشت و گذار خسته نشوید. بازارهای اصفهان بیشتر جنبه سرگرمی دارند تا جایی که گذر زمان را به هیچ وجه متوجه نمی شوید.

صنایع دستی اصفهان؛ نمایش هنر دستان توانمند قلم زنان ایرانی

ایران سرزمینی پر از عجایب و شگفتی ها است. در میان شهرهای مختلف آن، اصفهان، پر طرفدار ترین شهری است که هر ساله گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور به آن جا سفر می کنند.

از آن جایی که هر سفر یک بخش جذابی دارد، در سفر به اصفهان نیز خرید سوغاتی، از دوست داشتنی ترین لحظه ها است.

سوغات اصفهان از بین صنایع دستی مختلف، کار ساده ای نیست اما در ادامه 5 تا از پر طرفدار ترین آن ها را به شما معرفی می کنیم.

5 ظروف دست ساز هنری و لوکس اصفهانی ها

  1. فرش های دستباف، اثرهنری ویژه

طرح ها و نقش های بافته شده روی قالی های اصفهان، منحصر به فرد و زیبا هستند. البته بهتر است بگوییم از زمان های گذشته تا به الان، فرش های دستباف با طرح های متفاوت و ویژه، زبانزد خاص و عام بوده اند.

به همین دلیل اغلب گردشگران معتقدند که سوغات این شهر، هم خوشمزه و هم چشم نواز است.

  • پارچه های قلمکاری و قلمزنی های خوش نقش و نگار

این هنر هنرمندان ایرانی است که با رنگ های طبیعی روی پارچه های مختلف، طرح های متنوعی را چاپ می کنند. زیبایی رومیزی و سایر پارچه های قلم کاری شده اصفهانی به خاطر ظرافت و جلوه خاصی است که در حین کار به آن توجه می شود. با شابلون های چوبی و فلزی، قلمکاری های خوش طرحی روی ایجاد می کنند.

از طرفی با صدای قلمی که روی سطح ظرف های نقره، مینا، خاتم و مس کشیده می شود، آشنا هستید. این کار هم به عنوان هنر قلم زنی شناخته می شود. گلدان، سینی، ست چای خوری، قندان، سنبلدان و … برخی از صنایع دستی قلم زنی می باشند.

از آن جایی که تمام این اکسسوری های مدرن، کار دست اساتید قلمزن اصفهانی است، قیمت بیشتری دارند. بنابراین تنها با خرید یک یا چند قلم از آن ها می توانید سوغاتی های بی نظیری بخرید. صنایع دستی آقاجانی، با کیفیت بالا و تنوع بی نظیر محصولاتش، به شما عزیزان برای خرید هدیه ای نفیس و ارزشمند کمک می کند تا به عنوان یادگاری از شهر اصفهان با خود ببرید.

  • قلاب دوزی و گلدوزی

به عنوان سوغاتی، می توانید از گلدوزی ها و قلاب دوزی هایی که گاهی ساده و گاهی طرح دار روی پارچه ها دوخته می شوند، به عنوان سوغاتی استفاده کنید. رنگ های مختلف ابریشم روی پارچه های سکمه دوزی شده، رنگ و آب دیگری نسبت به سایر طرح ها دارند. این آثار هنری بی بدیل، با قیمت بیشتری نسبت به گلدوزی های ساده دارند و برای هدیه مدیریتی یا هدیه سازمانی و روز زن، بهترین گزینه هستند.

  • خرید آثار خطی

خوشنویسی های اصفهان، در تمام دوره های تاریخی شهرت زیادی داشته و دارند. تابلوهای خوشنویسی هم، ایده دکوری جذاب برای کسانی است که به هنر علاقه زیادی نشان می دهند. افراد مشهوری مثل میر عماد حسنی یا عبدالمجید طالقانی، پدر علم خوشنویسی هستند که با قلم توانمند خود جملات و اشعاری را به تحریر در آورده اند.

خرید آثار خطی هم، یکی دیگر از شگفتانه هایی است که در کنار حس و حال خوب، به عنوان گنجینه ای در ذهن افراد به یادگار می ماند.

  • میناکاری

میناکاری و تزیین ظروف فلزی به سبکی خاص، از دیگر هنر ایرانی ها است. صنعتگران با قلمی سفید رنگ روی ظرف هایی از جنس مس و نقره، نقش های متنوعی ایجاد می کنند. پس از اتمام قلم زنی، ظرف ها را مانند آسمان آبی شهر، با رنگ های آبی فیروزه ای رنک آمیزی می کنند. با دیدن این صنایع دستی، اصالت و فرهنگ ایرانی را که قدمتی 5000 ساله دارد، به خوبی حس می کنید.

در نظر داشته باشید که صنایع دستی اصفهان فقط به موارد گفته شده ختم نمی شوند. منبت کاری و هنر حکاکی روی چوب، کاشی کاری، ملیله کاری های ظریف و هنرمندانه، معرق کاری، و … برخی دیگر از آثار هنری خلاقانه این شهر است که می توانید به عنوان سوغاتی با خود از اصفهان ببرید.

صنایع دستی دست ساز؛ ایده دکوری خلاقانه 1403

صنایع دستی یک انتخاب عالی، برای مواقعی است که به دنبال ایده دکوری شیک و لوکس هستید. برخی از این وسایل تزیینی دست ساز مثل مینا، نقره فیروزه، فیروزه و مس، خاتم یا گل و مرغ، سبک کلاسیک و مدرن را با هم تلفیق می کنند. همچنین سازگاری و هم خوانی این ظروف با چیدمان دکوراسیون داخلی به اندازه ای است که جلوه و نمای ویژه ای به محیط کار یا منزلتان می دهد.

معرفی بهترین و با کیفیت ترین تولید کننده صنایع دستی اصفهان:

صنایع دستی آقاجانی

زمانی که صحبت از خرید محصولات لوکس صنایع دستی می‌شود، خرید از معتبرترین برندها اهمیت بالایی دارد. زیرا اعتبار نام برند، تضمینی برای کیفیت محصولات است.  شرکت صنایع دستی آقاجانی با مدیریت آقای امیر آقاجانی به عنوان بزرگترین خط تولید محصولات «فیروزه کوبی» خاورمیانه، فعالیت خود را از سال 1384در شهر اصفهان آغاز نمود. این شرکت با برنامه‌ریزی بلندمدت، ارائه‌ی محصولات اصیل و با کیفیت و تلاش هنرمندان چیره‌دست خود توانست در مدت زمان کمی سهم شایانی از بازار صنایع دستی ایران را به خود اختصاص دهد. شرکت صنایع دستی آقاجانی ضمن تأمین نیاز بازار داخل، محصولات نفیس فیروزه کوبی را به سایر کشورهای جهان نیز صادر می‌نماید و پیشتاز عرصه‌ی تولید و توزیع صنایع دستی در ایران و جهان می‌باشد.

در مناسبت های مختلف به ویژه نوروز 1403، پیشنهاد ما به شما صنایع دستی فیروزه کوب هستند. رنگ فیروزه ای و طرح های مختلف این ظروف، صمیمیت و علاقه شما را به طرف مقابل نشان می دهد.

این قبیل سوغاتی های کاربردی و جذاب را می توانید به صورت آنلاین از وب سایت رسمی aghajani.net خریداری کنید. بهترین ها و پرفروش ترین های بازار را با قیمت به روز از برند آقاجانی بخرید.

گزخوری (نیوکالکشن عیدانه)
شکلات خوری و شیرینی خوری
آجیل خوری
گلدان و سنبلدان
ست چای خوری و شربت خوری
سنگاب

با نزدیک شدن به دید و بازدید های نوروزی، یک چیدمان گرم و صمیمی به شما کمک می کند تا دکوراسیون اصیلی داشته باشید. همچنین تزیین گوشه های خالی خانه با دکوری های منحصر به فرد، ایده خاص و چشم گیری است که باعث می شود متفاوت به نظر برسید.

محصولات نقره فیروزه آقاجانی مثل گلدان، سنبلدان، سنگاب، شیرینی خوری و … ایده های نابی برای خرید سوغاتی هستند که می توانید به عنوان عیدی عروس یا تبریک منزل نو هم از آن ها استفاده کنید.

سوالات متداول

  1. بهتری و پرفروش ترین سوغاتی های اصفهان کدامند؟

سوغات اصفهان در میان خوراکی ها شامل گز، سوهان عسلی، پولکی، دوغ و گوشفیل و … می باشد. از مجموعه صنایع دستی آن هم می توانید از ظروف مس و فیروزه، مینا، خاتم، گل و مرغ استفاده کنید.

حتی به صورت آنلاین از معتبر ترین فروشگاه های صنایع دستی این شهر مثل برند آقاجانی می توانید سوغاتی بخرید. برای اطلاع از قیمت ها و بازدید از محصولات متنوع این مجموعه، روی لینک کلیک کنید.

  • از صنایع دستی آقاجانی چه سوغاتی هایی را می توان هدیه داد؟

در مناسبت های مختلف مثل هفت سین 1403، عیدی داماد، جهیزیه عروس و .. می توانید از دکوری های دست ساز آقاجانی ایده بگیرید.

با خرید یک یا چند قلم از این محصولات می توانید به راحتی آن ها را باهم برای چیدمان منزل یا محیط کار ست کنید. مثلا سنگاب، گلدان و شیرینی خوری آقاجانی، ایده کادویی شکیل برای سوغاتی به هنر دوستان است. این افراد می توانند از یادگاری های شما برای چیدمان هفت سین سال 1403 از آن استفاده کنند.

جدیدترین محصولات

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من